Photo-op!

ehh, jag är tillbaka i Tønsberg, klockan är 02.11 och jag håller på att somna, inte ok. Men för att hålla mig vaken spanar jag runt efter en kompaktkamera. en digital sådan. Jag älskar min D40x, men jag orkar inte bära runt på det, plus att jag är rädd om den. Den är skitbra när jag drar ut för att fota, jag vet vad jag ska fota och jag vet vart jag ska. men den är inte helt optimal att släpa runt på ifall att det dyker upp någonting kul! hence; jag ska köpa min en digital kompaktis :D

Jag är insnöad på nikon sedan iaf. fem år tillbaka, så en nikon blir det nog, har hittat en jag gillar, som även experterna verkar gilla. Den verkar använda samma kort som jag har till d40'n (SD) och det är sjukt bra. den är lite dyr, närmare 3000pix, men det kanske det är värt?

Zoomen verkar tillfredställande och bra, (JÄTTEkriterie) de enda klagomålen verkar ligga på videoinspelningsmöjligheterna, men de intresserar mig ändå inte något värst.

ska spana vidare...

För övrigt! Hur många av mina jämngamla vänner från både förr och nu ska få/har fått BARN det närmaste året?!?!
Svar; typ TUSEN! nä, men iaf tillräckligt många för att jag ska bli nervös. (tur jag är pedantisk med mina piller!)



Kommentarer

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0