Vad händer??

Jo, i dag när jag satt på MSN och funderade på vart mitt liv är på väg, så får jag ett msn-meddelande från Frida. "tja, du vill inte ha jobb?" "eh, jo det kan jag väl ta om du har ett över" svarade jag. Och nu, tre timmar senare, sitter jag med ett jobb på ett hotell i Tønsberg. Åker på fredag, jobbar jämna veckor, däremellan är jag i kalmar som vanligt.

puh, nu ska jag nog andas lite.

-----------
Det var i typ torsdags, nu är det Lördag och jag sitter i en ENORM soffa hos frida och spanar in en karta över stan.

Staden jag är i Heter Tønsberg och den är från medeltiden, gatorna är "bevarade" sedan dess och som ni kanske ser (om än lite dåligt)  att det är ett jävla virrvarr med gator och gränder. De som känner mig vet att det kan bli kul när jag ska försöka hitta... Men det blir nog bra.

Att ta tag i i dag är prio ett bostad, Fridas soffa är najs, men en jättebra permanent lösning. Ska träffa Isabelle på hotellet snart, ska kolla med henne vad hon tror. Annars, ett tält i parken? (det är f.ö. typ en meter snö) En igloo hade nig funkat bättre. Aja, ska mumsa i mig mitt frukost-päron och försöka tvinga Armand (fridas beau) att visa mig vart jag ska.


//emilia

Kommentarer
Postat av: OttO

woot?

var sjutton ligger det då?

2009-03-16 @ 13:33:01
URL: http://oliveira.blogg.se/

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0