Chans

Klockan slog nyss 01.00 och här ligger jag i sängen och funderar. Har fastnat på ämnet chans, hur mycket i livet som är chans och hur mycket som är nått annat. Var det ödet eller var det chansen som gjorde att du hamnade där du är nu? Eller?
Jag hamnade i Kalmar för att jag var arg på Linköpings universitet. Vad är oddsen? Chans? Och när man ser något som hade kunnat vara men inte blev, och funderar på om det var meningen att det som är skulle bli, vad hade då hänt om det inte hade blivit som det blev? Kanske hade det blivit ändå. Är det meningen att jag ska längta, är det meningen att jag ska lära mig något eller är det bara så för att det blev och det inte fyller nån som helst funktion? Det är ju lite som att allt tar slut  när man dör, troligt men ganska trist.

Men vad gör man när man inte vill byta, bara veta? För att man är obotligt nyfiken lixom? Det är som i Sliding Doors, den med Gwyneth Paltrow, i ett skede så delar sig filmen och man får se vad som hade hänt om hon hade hunnit med det där tåget och så får man se vad som händer när hon missar det. Det får mig att tänka, tänk om jag är inne på fel spår, eller tänk om jag är på rätt spår, det är nästan ännu läskigare, för om jag är rätt, hur fasen har jag hamnat här?!


 




Fast om det nu är så att jag är fel så skiter jag i det, för jag har saker i mitt liv jag inte hade bytt bort för allt i hela världen!
<Marcus3

Kommentarer
Postat av: Fridi

whii :) Tack så mycket!

Jag gick ner ganska mycket hösten 2007 (18kg) men har lyckats gå upp allt igen. haha. Så typiskt. Men nu jävlar ska jag allt ta mig i kragen och gå ner allt igen (fast 20kg den här gången) och sen försöka hålla vikten där ;)



Hoppas de går bra för dig med sen när du sätter i gång :D



kramar

2009-07-27 @ 11:41:16
URL: http://fridisgarderob.blogg.com

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0