Request

På request ska jag försöka skriva oftare.

Det känns som om människor lätt och ofta utvecklar mönster, vissa bra och vissa dåliga. Vänner til mig har notoriskt dåliga mönster med okontrollerbart beteende och kaosartade val, andra jag känner verkar bara kunna göra smarta val. Som vanligt uppfattar jag mig själv finnas någonstans i mitten, ibland blir det bra, men oftast, lite beroende på the topic, går det verkligen inte och det spelar ingen roll hur mycket jag övar och tänker, det går åt helvete! När det kommer till min privatekonomi kan jag inte handskas med pengar, det följer alltid samma mönster; pengar in den 25:e splurge till den 30-ish när det är räkningsdags, då loggar jag in på kontot och får en hjärtattack, betalar alla mina räkningar och överväger att klippa kortet.

Det är inte att jag inte VET hur man gör (spara, slösa, tänka före, tänka efter... blablabla) jag verkar mer vara immun mot att vara förnuftig! Tur jag har en pojkvän som gör ett tappert försök att tygla mina oekonomiska tänk. Helt stört.

Så dagens sanning; tänk efter före, det är bättre senare.

Puss!

Kommentarer

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0