Musical memories

Är det inte lustigt hur en bortglöm sång från en skiva du lånat av en kompis för hundra år sedan dyker upp på Spotify och tar dig tillbaka till sist du hörde sången?

I mina lurar dök nyss Sixteen med No Doubt upp, jag har helt ärligt inte hört låten sen Sanne lånade mig Tragic Kingdome skivan så jag kunde spela över den på band i mitten av nittiotalet någon gång. Underbar låt, underbart minne.

Det är lustigt med nostalgi och musik, hur forever young i mitt huvud bara betyder en sak, the music sounds better with you en helt annan, svunna tider och människor som är långt bort.

Hur ingenting får mig att minnas hultsfred som One of us is gonna die youg och hur sannes parfym är doften från den sommaren och hur odödliga vi var. regn, lera och festival. Det är sanne-minnen. Riktigt underbara minnen.

Det är lustigt. Nu ska jag titta på filmen från en serie som för alltid är min och min lillasysters favvis! Dead Like me!

puss!

Kommentarer
Postat av: sanne

Hjärtat hoppar och skuttar och spritter! JAAA musik, äventyr, liv, känslor och VI MÄNNISKOR!

Du är bland de absolut vackraste och mäktigaste för mig.

kärlek i livets melodi, pöss!

2009-05-05 @ 17:06:45
Postat av: emilia

<3 Bästisvännis!!!

2009-05-07 @ 03:56:47
URL: http://tjejemil.blogg.se/

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0