Mitt liv som kaffedrickare-del 1

Okej, först lite bakgrundsfakta, jag är 21 år, bor oftast i Kalmar och annars i Norge där jag jobbar som nattvakt. Mitt jobb som nattvakt innebär att vara vaken om nätterna, otippat nog. ibland är det svårt att inte låta huvudet trilla åt sidan och ögonlocken falla ner, jag har aldrig haft svårt för att sova. Men det ingår inte riktigt i mitt jobb att sova om nätterna utan den ypperligt attraktiva aktiviteten är förlagd till dagtid.

Tillbaka till kaffet. Jag har aldrig druckit kaffe, jag är en av de som vid 14års ålder tvingade mig själv att lära mig dricka the, det gick åt omöjliga mängder socker, och jag väljer än i dag hällst saft vid givna fika-tillfällen. Jag är oftast yngst i mitt sällskap så saftdrickandet passar in i min image som ung. Men just nu sitter jag i min lilla reception där jag inser att jag med 12.5 timme kvar till att jag får sova och 1.5 timme innan jag trillar av stolen av trötthet måste ta till extrema metoder för att hålla mig vaken. Hade jag haft redbull hade livet varit kalas, men i detta kalla nordliga land finns bara burn och det smakar inte gott. Oavsett. Det är fullt möjligt äckligare än kaffe. Vilket för mig till stundade experimen. Framför mig har jag en kopp termoskaffe, förmodligen har det stått en 12 timmar i sin lilla termos, i det har jag hällt flöte som för den som undrar är grädde. Jag har även en liten papperstub full med råsocker liggandes på bordet.

Mitt mål är att få i mig denna smörja, förhoppningsvis ska jag tycka att det är gott. Jag tvivlar.

-här smakas kaffet av-

uuhhhggg, inte vad jag hade kallat gott.

vi provar med socker, ganska mycket socker. Kaffet har en såndär torr eftersmak, som riktigt bitter choklad har. Intressant.

-här intags det nu ganska sockerhaltiga kaffet- vill tillägga att kaffet är lite för kallt för att sockret ska smälta... :S

uäck! det blev om möjligt ännu äckligare.

hm, jag verkar inte desperat nog för kaffe ännu. Att hälla grädde i var nog ingen hit.



Om någon där ute har bra tips på hur man håller sig vaken hela natten utan /droger/ så please! do tell!
nu ska jag försöka tvinga i mig denna vidriga dryck.

tills vidare

peace out.

Kommentarer
Postat av: anders

Hmm.. nougatkaffe kanske kan funka för dig? Smakar mer varm choklad än kaffe och innehåller koffein..

2009-04-05 @ 19:02:21
Postat av: annika

blanda kaffe och varm choklad, typ fiftififti..

blir godare, inte gott :P men bättre än mängder med socker :) vet hur jobbigt det kan va att jobba natt, men vill man så funkar det :D KRAM!

2009-04-07 @ 22:56:12

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0