bitter och extrovert

Just nu sitter jag i mer eller mindre inga kläder på en hotellstol och tänker på hur många andra som gjort så innan mig och äcklas över de sekret jag eventuellt delar med ovetande gubbar och tanter.

la en handduk på stolen.

Jag sitter iallafall här, bitter och arg, jag har inte fått min lön, min surt förvärvade solbränna har bleknat till förmån för mitt jobb jag spenderar i en solig stad där jag sover bort dagarna och väntar på morgonen nätterna igenom. Det är inte inspirerande. Jag läser 90% av internets alla bloggar, jag har läst om tjockisar som ska gå ner i vikt och jag har läst om anorektiker som ska gå upp, jag har läst om 15åriga sjubarnsmorsor och förundrats över samhället, mogen eller inte, hur ska detta barnet kunna berrätta för sina barn och världen, motivera dem att resa och se hur saker förhåller sig på andra plaster än i byn där de växte upp. Jag säger inte att det är omöjligt, men jag finner det föga troligt. Man man vet aldrig. Jag hade blivit bitter.

Annars sitter jag, som gud skapade mig, framför det enorma fönster som blickar ut över ett rostigt ventilationsintag och sju tak i olika nyanser av svart och avundas de som förmodligen (jag kan bara anta för jag ser dem inte) sitter vid fjordkanten och lapar sol och slickar i sig glass i olika musikaliska färger. De vet minsann ingenting om hårt arbete. (här börjar jag undra om jag gör det, och om jag är bitter i överkant)

äh, fuck it.  jag surar mest för att min löninte kommit än, ordet var att jag skulle ha den innan påsk, yeah, right. ordenarie utbetalningsdadtum 10:e. tror jag. informationsflödet på mitt jobb når sällan nattskiftet. hipphipp!

nu ska jag fortsätta planera vad jag ska lägga mina surt förvärvade slantar på när de nu behagar trilla in på mitt konto.

Dagens inspiration; en jättepapiermarché drake som sprutar förlamande och dödande eld. Go team Katla.

KATLA


inte peace out.

Kommentarer

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0