9/11

I dag är det sju år sedan 3000 människor miste livet i terror attacken mot USA, ett slag mot ett hemland jag har på en konstig plats i mitt hjärta. Det är fem år sedan Anna Lindh mördades på NK i sthlm.

Konstigt hur ett datum kan ha så många händelser som förändrar ens syn på livet.

 11 september 2008

11 september-attackerna 2001: Rökpelaren från tvillingtornen World Trade Center, med Frihetsstatyn i förgrunden.

Namnsdag: Dagny, Helny

Denna dag i historien:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Portal:Huvudsida


Egentligen ska detta inlägget handla om något helt annat; nämligen njutning.
I går kväll på kåren så var där en kille som beställde en natcho-tallrik, det mumsigaste att äta när man är på kanelen. Det bästa med natchosen på kåren är inte alltid de krispiga chipsen, den smälta osten eller ens salsasåsen men sin lagomliga styrka utan det bästa på denna tallrik av gudagåvor är vitlöksdippen. Jag kan knappt med ord beskriva hur denna karl med glädje och lycka satte i sig sin vitlöksdip, men det var nästan njutning att bara titta på.

Sen finns det den njutning otto visade i dag när hon hittade rumpan av en vetekrans i ett skåp på kårexpen. Sjukt nöjd viceordförande. Hon var lite som ett barn men en glass. Fast mer vetekrans och mer otto.

Åh, sen är jag bankettansvarig för KARMA, kalmarsarbetsmarknadsdagar 2009. Sjukt pepp.
nu ska jag försöka banka in lite mer matte i huvudet och sen ska jag till pipes och käka lite buffe med jenny och friends!

Dagens låt-Beach Boys-Surfin' USA.

puss!!



Kommentarer
Postat av: OttO

den var faktiskt riktigt god och jag hade glömt äta frukost titta skamset

2008-09-12 @ 14:09:07
URL: http://oliveira.blogg.se/

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0