Julstök

Yo bloggen!

I dag har vart en ganska bra dag, med tanke på omständigheterna. Vaknade till liv först vid tolv (ironiskt nog typ två och en halv timme efter att jag tagit mig ur sängen :S ) Krubbade sushi med fia och fick lite ordning på kemin och dess joner och konstiga föreningar och annat meck. Sen var det hemgång. Fick göra om och göra rätt när jag insåg att min mössa lämnat min ficka någonstans mellan cykeln-föreläsningen-cykeln. Hittade den dock :D

Kom hem, kom på att hyresvärden plockat sina möbler ur vår andrahandslägenhet, ångest. Mamma, i jul vill jag ha besök av Simon och Thomas, tv3s spexigaste inredare! Och en iPod. Tillbaka till verkligheten. Jag insåg att jag kan ju faktiskt vara lite min egen Simon och Thomas varpå jag sprintade iväg till Indiska, Lagerhaus och Åhlens. Hurra för juleljus, röda dukar och fat i guld. Bohoo för tomma konton och dagen innan csn.

Väl hemma och inredd (flyttade en lampa, packade upp ljusen och sånt meck) satte jag mig med Erik i klassen för att knöka in lite matematik C inför den stundande tentamen. Ångest igen. Ljusen brann så fint så fint.

TILLS

De av okända krafter började smälta varandra!
EH!? min rödlackade nagel visar på misstänkt mycket stearin på fel ställe.
Fatet är det guldiga, det som ser ut som smält chokladglass är mina ljus. OH! notera min jul-löpare i bakgrunden, sjukt peppigt julröd med små guldiga stjärnor på!

Aja, veken är iallafall kvar i ljusen, tallriken är hel. Allt är frid och fröjd.



Juste! spontan-inhandlade en liten buddah som är designad att hålla i rökelsepinnar (även det köptes) dock fick den reccensionen "det luktar baja-maja" av en inte lika fullt nöjd pojkvän. Jag eldade rökelse ändå. (läser han detta blir jag nog utan julklppar...)

Dagens visdom är att inredning är sjukt bra/roligt/motiverande (mest motiverande att göra annat än det som vore bra om det blev gjort...) plus att det helt klart är en stämningshöjare!


Världsmästar-långt inlägg!


puss och godnatt!

En liten PS.
För de blogg-läsare som söker bloggar med djup eller mening eller sånt tjafs ------>otto

Nu; läggdags!

Kommentarer
Postat av: OttO

hahaha, tack för den du!

2008-11-24 @ 23:19:10
URL: http://oliveira.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vilken fin blogg du har! :D Ljusen och duken var väldigt fina, tråkigt bara att de smälte varandra. Kanske var det så att du var något för het så du smälte dem? ;) POCKA!

2008-11-24 @ 23:23:49
Postat av: Heppelhuren

ÅH! Avis Heppelhur :(

Vill åxå ha fina rökelsehållare i form av liten tjock buddah... Har sneglat på den bra länge...

Glöm inte att rubba lill-killens navel - det betyder tur :) Puss puss <3

2008-12-03 @ 20:44:32

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0