"marin stil"? "skit roligt"?!

Jag HATAR särskrivningar. Jag ogilar skarpt människor (oftast brudar på modeforum) som stavar åt helvete på allt. Fowndaishon (foundation) Rousche (rouge) och hur de nu hittar på. Jag stavar som en kratta jag med. MEN ÄNDÅ! jag gör ett ärligt försök. Det som nog retar mig mest är när damerna i fråga försöker låta som om de har koll på trådens ämne (håller mej till modediskussionerna fortfarande) och har åsikter om tyg mönster och hals ringning. Jag får spel.

När min kära vän Mirjam (bless her heart) lärde mig hur jag skulle veta vad som ska särskrivas och inte sa hon pedagogiskt att "säg ordet du vill stava och överdriv pusen där du vill ha mellanslag. eg. SJUK     SKÖTERSKA, det blir ju kelknäppt och därför vet du att det ska vara sjuksköterska. eller EN BRUN    HÅRIG    SJUK   SKÖTERSKA, där det ju framgår och det inte är frågan om en donna med överdrivet aggressiv hårväxt utan en brunhårig sjuksköterska. Länge leve Mirjam och hennes fanatism att göra sin omvärld lika pedant som henne själv!


Annars har jag varit hemma hos mamma och pappa i påsk. Marcus har varit här och det har varit trevligt. Anna är i florida och det är fuskigt men lyckos henne. Jag har presenterat Marcus för gamla vänner och i svängen där funderat lite på vad alla från dagis, lekis och småskolan gör i dag. Än en gång finner jag alla mina svar på FaceBook (fantastisk uppfinning, skulle dock vilja helt ohämmat kunna lalla omkring på sidor hos de jag inte är "friends" med.) TÄNK vad med spännande grejer jag skulle kunna hitta då!


Nu är klockan 23.37 och jag ska upp 06.30 i morgon och ska sova. NU

pusspuss!

Kommentarer

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0