knappt ett dygn senare

"och istället för fyra ton lök fick de en halv katt?"


Jag har fått mina asociationsbanor ifrågasatta. Jag vet inte om det känns bra ännu, det kom från en ganska fnissig pojkvän, så helt fel var det ju inte.

I dag skiner solen fram mellan de stålgråa molnen som hotar me sin nederbörd, håller tummarna att nederbörden håller dig där den är, på typ tvåtusen meters höjd, det ligger hö på slag. Orosmoln.

I dag är det dock mer än solen som skiner, livet glimmrar och strålar på ett inspirerande sätt, antagningsbeskeden ska ha kommit (mitt är dock lika frånvarande som regnet, pepparpeppar, men jag lever i tron om att jag kom in, det är lättast så. Det är den 13e juli, i morgon fyller min 7åriga lilasyster 18 (hur paradoxalt det nu känns) men jag är helt övertygad om att vi fortfarande är 7 respektive 10 och sitter på det gula golvet i hallen i vårat dåvarande hem, och bygger LEGO. Det var media-truckar och bilar modell större. Fan va ballt. Those days are long gone, Anna drog på tågluff i går, hon ska ut i världen och göra dumma saker till slutet av augusti. Mycket bra val. Den enda valen jag har i mitt liv är mig egen person, som jag nu ska frakta ut för att klyva ved, oh happy day!




Kommentarer
Postat av: OttO

en halv katt?

2008-07-14 @ 12:26:29
URL: http://oliveira.blogg.se/
Postat av: TjejEmil

det verkade entropiskt och bra.

2008-07-15 @ 20:11:49

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0