Fredagen

I går gjorde jag något jag inte gjort på länge, jag var på Birger Jarl i Uppsala, detta mecka för kort-kort-KORTA kjolar, artonåringar som tror de har pappas plastkort och de som inte vill gå till den enda andra nattklubben (som tydligen är sjukt sunkig). Dejten för kvällen var Sanne och vi svängde våra lurviga på dansgolvet och köpte alkoholfria drinkar i baren. Något jag slogs av var hur olika killar och tjejer klär sig när de går ut. Det fanns två stereotyper; killarna klädde sig för att visa att de hade cash, tjejerna för att visa.. eh... ALLT! I swear to god, jag har aldrig sett så korta klänningar på så fulla artonåringar. De flesta av oss har väl varit där nån gång, men va fan, det var en brud som satte sig på en soffa framför sanne och mig och jag kan ju berrätta att hon hade svarta bommulstrosor, kvällen till ära.

Helt sjukt, lite får man kanske lämna åt fantasin, eller?  Det bästa är brudarna som i kombo med jättekorta kjolar har stans högsta stilettklackar till, det är säkert snyggt, och de flesta hade kropparna att bära upp det, men långt ifrån klassen att få det att se nått annat än billigt ut. Typiskt synd, men nu ska jag sluta racka ner på mina "medsystrar" och, jag vet inte.

Nu är det frukost hur som helst.

Kommentarer

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0