En minnesstund

Egentligen tycker jag att det är skitfånigt med låttexter i en blogg, det är så opersonligt på nått sätt, det är oftast bara mellan två personer låten betyder något ändå, eller så är det bara ett plagiat på att nån har berättat för dig hur du känner just nu, men jag ska lägga mina pretto-tankar bakom mig och tillägna min älskade pjkvän (jag är så kär så jag äcklar mig själv ibland, typ som nu) men iallafall, jag vill tillägna honom denna låten för att den är fin och för att det på ett bra sätt förklarar vad jag känner och hur det är att vara ifrån varandra och veta att det är det som gäller om man ska kunna dela en framtid tillsammans. Han kommer alltid vara sjöman och jag kommer göra lord knows what, poängen är väl att jag där emellan vet vem jag mest av allt vill träffa.

You Belong to Me-Jason Wade
See the pyramids around the Nile
Watch the sun rise
From the tropic isle
Just remember darling
All the while
You belong to me
See the market place
In old Algiers
Send me photographs and souvenirs
Just remember
When a dream appears
You belong to me

And I'll be so alone without you
Maybe you'll be lonesome too

Fly the ocean
In a silver plane
See the jungle
When it's wet with rain
Just remember till
You're home again
You belong to me

Oh I'll be so alone without you
Maybe you'll be lonesome too

Fly the ocean
In a silver plane
See the jungle
When it's wet with rain
Just remember till
You're home again
You belong to me

--------------------------

Här är ljudet.



Puss!


Kommentarer
Postat av: Maria

http://mariapettersson.blogg.se/2008/july/goodiebagtavling.html#comment



Missa inte denna grymma goodiebagstävlingen, produkter till ett värde av 2000:-, och än så länge är det bara någon enstaka med i tävlingen (och jag tror inte att deltagarantlet kommer bli alls stort, så stor chans att vinna alltså)...



Ha en underbar dag!!

2008-07-23 @ 15:38:11
URL: http://mariapettersson.blogg.se/

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0