Chick-flick

Jag har i kväll gjort något jag inte gjort på ganska länge, jag har dränkt mig själv i riktiga chick-flicks. Jag öppnade med Pretty Woman och avslutade med the Devil Wears Prada, två härligt tjejiga och lagom hjärndöda filmer med en gemensam värme och lite moral om att följa sitt hjärta. Ganska fånigt, men aldeles, aldeles underbart!

Jag undrar varför så många tjejer tilltalas av sådan lättja, om det är för att vardagen för många flickor är fylld av en ångest att göra allt så perfekt som möjligt och att det behövs brytas av med nått om någon som klarar motgångarna.  Som att titta på något fint när man mår dåligt, för att hjälpa turen på traven lite.

Eller så är det bara lättare att somna med tron på att ALLT löser sig. Och att kärleken vinner i längden.

Nu var det slut på det djupa, nu ska jag sova.

Kommentarer

Lämna din kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0